Intervențiile de urgență la clădiri, efectuate de Primăria Municipiului Satu Mare au ca principal scop protejarea cetățenilor, dar înlăturarea elementelor care ar constitui pericole pentru trecători este, în primul rând, obligația proprietarilor acestor clădiri.

De la debutul sezonului rece, alpiniștii contractați de Primăria Municipiului Satu Mare au acționat în 20 de cazuri pentru evitarea producerii unor incidente nefericite, însă, pentru punerea în siguranță a clădilor este nevoie și de implicarea proprietarilor. În acest sens, Primăria Municipiului Satu Mare a transmis notificări proprietarilor asupra obligaţiilor ce le revin.

De asemenea, tot pe acest segment, Primăria Municipiului Satu Mare a demarat procedurile legale de inventariere a fațadelor clădirilor din Centrul Vechi în vederea prioritizării acestor intervenții.

Conform legilor în vigoare, Primăria Municipiului Satu Mare poate cofinanța, la cererea proprietarilor, renovarea locuințele pe exterior. Astfel, finanțarea executării lucrărilor de intervenție poate fi asigurată în proporție de 50%, sub formă unui împrumut, urmând ca, autoritățile locale să își recupereze sumele de la proprietari într-o perioadă de până la zece ani.