Probleme serioase la podul Decebal. Primăria a ignorat repetatele semnale ale sătmărenilor

 Lucrările la podul Decebal par a fi proste, iar administraţia locală de-a dreptul incompetentă. Această concluzie se poate trage după ce asfaltul de pe podul Decebal se macină, iar acum reprezentanţii Primăriei refuză să preia lucrarea, pe motiv că nu ar fi conformă. Toate acestea se întâmplă după ce presa a relatat în repetate rânduri despre lucrările de o calitate îndoielnică iar cei din primărie i-au contrazis pe jurnalişti, după care s-au făcut că problema nu există. Acum se vede cine are dreptate.

Ne așteaptă o nouă vară de coșmar pe Podul Decebal? Este foarte posibil ca tot asfaltul de pe pod să fie decopertat și pus altul. Totul depinde de rezultatele de la laborator cu privire la calitatea asfaltului crăpat pe pod.

Managerul public al municipiului Satu Mare, Masculic Csaba, a făcut declaraţii publice pe această temă, el spunând că este foarte posibil ca să fie reluate lucrările pe tot Podul Decebal, nu numai pe rampa de urcare/coborâre de la Burdea. Totul depinde de rezultatele de la laborator în privința asfaltului crăpat de pe Podul Decebal.

”Așteptăm rezultatele celor trei sondări care s-au făcut săptămâna trecută unde a fost crăpat asfaltul nou să vedem care este problema. Pentru că nimeni nu a putut să dea un verdict corect care este motivul pentru care crapă asfaltul nou. Pot să fie două motive: problema de material, cu toate că în momentul în care începi o astfel de lucrare sunt prelevate probe și pe baza acestor probe se emit certificatele de calitate. Dacă se fac asemenea probe, se compară cele două eprubete și dacă există diferențe clar că ceva nu e în regulă. În al doilea rând, este posibil să apară probleme de tehnologie, că nu s-a respectat tehnologia”, a precizat Masculic.

City-managerul mai spune că Primăria nu va prelua lucrarea decât în cazul în care are convingerea că este de calitate.

”Trebuie să așteptăm acest verdict și, în funcție de asta, este posibil ca asfaltul de pe Podul Decebal să fie decopertat complet. Încă nu știm exact. Aceasta este cea mai nedorită soluție, dar nu este exclusă. Oricum, recepția finală noi nu o să o facem până nu suntem ferm convinși că e de calitate lucrarea. Oricum, o să aibă patru ani de garanție lucrarea, dar nu ne dorim ca peste șase luni să am probleme. Mai bine de la bun început să stopăm niște chestii și să nu mergem mai departe deși știm că este un deranj. Dar preferăm deranj acuma, de mai scurtă durată, decât să avem probleme iar peste șase luni sau un an”, a mai adăugat Masculic.

La cum arată asfaltul de pe Podul Decebal, analizele de laborator nu pot fi nici măcar mulțumitoare, astfel că sătmărenii trebuie să se înarmeze cu multă răbdare și în această vară dacă trebuie să treacă Someșul peste acest pod.

 

Explicaţii oficiale, fără număr

O echipă de specialiștii din Baia Mare a făcut niște săpături pe Podul Decebal în vederea elaborării unui studiu geologic, în zona celebrei gropi care  distrus sute de cauciucuri.

”Este vorba despre studii geologice. Pentru a putea continua pe mai departe lucrarea pe partea de viaduct, avem nevoie de aceste foraje pentru că trebuie să intervenim și la fundația viaductului, unde au apărut acele gropi despre care tot ați pomenit. Am replombat, iar s-a stricat. Din păcate este o fundație iar proiectantul, în proiectul inițial de proiectare, nu a prevăzut o intervenție la fundație. Este vorba de partea de coborâre spre Careiului a Podului Decebal”, explică city-managerul municipiului Satu Mare, Masculic Csaba.

Acesta spune că începe lucrărilor depinde foarte mult de aceste studii, dar speră că vor fi reluate  în cel mult două săptămâni.

”Efectiv, după ce avem rezultatele acestor sondări, proiectantul dă dispoziție pentru executant. Așteptăm un grafic de execuție de la executant, dar acesta va fi doar în funcție de rezultatul sondărilor. Noi sperăm că în maxim două săptămâni putem începe, dar nu depinde numai de noi. Ordinul de începere al lucrărilor nu-l dăm noi. Îl dă dirigintele de șantier în fucție de prescripțiile proiectantului”, a mai precizat city-managerul.

 

Uite benzile, nu sunt benzile

Inițial erau programate a fi înființate șapte benzi de circulație pe rampa de la Burdea a Podului Decebal. Erau programate patru benzi la coborâre: două spre stânga, una înainte și una la dreapta, și trei la urcare. Cea de a patra bandă la coborâre, care trebuia făcută pe locul în care acum este trotuar, iar trotuarul trebuia pus mai încolo, nu se mai poate face, potrivit city-managerului municipiului Satu Mare, Masculic Csaba. Rămân astfel doar șase.

”Acolo din păcate nu se poate nu din cauza spațiului ci din cauza faptului că acolo este o conductă de înaltă presiune la gaz. Nu se poate interveni pentru că nu vom primi aviz. Pentru că nu poate fi circulație grea peste această conductă”, a lămurit Masculic problema.

În schimb, la urcare va fi înființată o bandă destinată special autobuzelor în zona Burdea.

”Ne dorim să extindem în cealaltă parte, să lărgim podul, astfel încât stația de autobuz să meargă mai încolo, în locul trotuarului să fie stația, iar în locul stației de acum să fie bandă de mers. Va fi o bandă separată pentru autobuz, la urcarea podului dinspre Burdea, ca să nu mai ocupăm banda cu stația. Vor fi două benzi de circulație plus încă o bandă exclusiv pentru autobuze”, a precizat city-managerul.

Aşadar, n-au fost în stare să reasfalteze un pod într-un an. Lucrările, cel puţin la Burdea vor fi reluate, iar traficul din această vară se anunţă a fi unul de coşmar. Cine va plăti pentru toţi nervii sătmărenilor cauzaţi de incompetenţa firmelor şi a administraţiei?