Calitatea plombărilor, sub semnul întrebării: “Ce-i mă, te crezi în Italia?”

În sfârşit la Satu Mare a început marea plombare. Aceasta este vestea bună. Intrând însă în profunzimea subiectului se pot vedea o serie de detalii care ridică mari semne de întrebare. După o campanie electorală în care a promis că face lucruri de calitate, se pare că primarul Kereskenyi Gabor nu se diferenţiază faţă de predecedorii săi.

După ce o vară întreagă a blocat jumătate dee pod cu o aslfaltate la fel de îndoielnică şi cu lucrăricare s-au desfăşurat cu viteza melcului, acum plombările se fac dintr-un tractor din anii `70. Cum se desfoară întregul proces? Un utilaj frezează grroapile, după o vreme vin nişte muncitori care aruncă asfaltul dintr-o remorcă şi îl aranjează cu lopata iar mai apoi un alt utilaj tasează groapa. Astfel, apar diferenţe de câţiva centrimetri, iar în locul multor gropil avem… dâmburi!

Unii sătmăreni acuză și spun că plombările care se fac în această perioadă în municipiul Satu Mare sunt de mântuială. Sunt vizate în special străzile din cartierul Micro 17 (Brașov, Jocului), dar și bulevardul Cloșca.

”De la Liceul German spre Burdea, pe Cloșca, ăștia își bat joc. Peticesc drumul cu doi-trei centimetri peste asfalt. M-am apropiat de ei și i-am întrebat dacă așa se plombează drumurile, cu doi-trei centimetri deasupra asfaltului. Mi s-a răspuns: Cei mă, te crezi în Italia?”, ne-a spus un sătmărean nemulțumit de calitatea lucrărilor.

Chestionat de PortalSM pe această problemă, managerul municipiului Satu Mare, Masculic Csaba, a declarat că în Micro 17 este foarte greu de plombat, dar pe Cloșca să muncește ca la carte.

”În Micro 17, pe unele străzi, este foarte greu de plombat pentru că sunt dale de beton. Este aproape imposibil de plombat. Acolo unde au fost gropi mari acolo s-a frezat puțin betonul și s-a turnat asfalt. Nu este o chestie durabilă.

Referitor la Cloșca nu știu ce reclamații pot fi. Dacă nu se face acum plombare conform tehnologiei actuale atunci nu s-a făcut niciodată. Se frezează la adâncimea corespunzătoare, se pune material cât trebuie și cum trebuie. Eu garantez că la 80% din ceea ce s-a plombat sunt la nivel. Acuma că se mai întâmplă că s-a mai lăsat un surplus, dar eu nu cred că asta este o problemă. Nu am văzut nicio mașină la care să i se rupă planetara sau rotula din cauza unei supra-înălțări de un centimetru. Dar dacă groapa este de 10 cm acolo îți rupi mașina”, spune Masculic Csaba.

Acesta spune că la jumătatea săptămânii viitoare lucrările de plombare vor fi gata.

”În condițiile în care de doi ani de zile nu s-a mai astupat nicio groapă, eu nu pot să las acuma orașul cu gropi. Au trecut două săptămâni de când am început asfaltările. Mai avem trei zile și terminăm partea stângă a Someșului, și încă 5-6 zile în partea dreaptă. La mijlocul săptămânii viitoare am terminat cu plombările la Satu Mare”, mai spune city-managerul.

 

La Satu Mare se peticesc drumurile, la Carei a început Marea Asfaltare

 Primăria Municipiului Carei a anunțat că a început Marea Asfaltare. La Carei, lucrările au fost împărțite în patru pachete. Primul lot include asfaltarea unor străzi cu starea covorului asfaltic foarte rea. Este vorba de o suprafață de 86.883 mp de asfalt, lungimea totală a străzilor fiind de 14,134 km.

Al doilea lot include asfaltarea unor străzi pietruite. Străzile pietruite sunt situate în partea stângă și dreaptă a Bulevardului 25 Octombrie, la ieșirea din municipiul Carei înspre Petrești, precum și în satul aparținător Ianculești, șapte la număr. Suprafața totală a străzilor pietruite din Carei este de 48.911 mp, iar lungimea de 11,722 km, în timp ce suprafața totală a străzilor din satul aparținător Ianculești este de 7.600 mp, iar lungimea de 2,072 km.

Al treilea lot include asfaltarea unor străzi de pământ, respectiv a unor porțiuni al Drumului Național 19, care traversează Careiul, de la calea ferată până la intersecția cu strada Agoston la intrarea dinspre Satu Mare, respectiv de la Crucea Neagră până la intersecția cu strada Miorița, la intrarea dinspre Oradea. Este vorba de 10.684 mp de străzi de pământ și 19.134 mp din DN 19, în lungime de 2,623 km, respectiv 1,348 km.

Al patrulea lot include asfaltarea de trotuare în suprafață totală de 44.200 mp. Lucrările vor începe în centru și se vor extinde spre periferiile municipiului Carei. Majoritatea acestor trotuare au fost realizate în urmă cu aproape o jumătate de secol.

Lucrările au început partea dreaptă a Bulevardului 25 Octombrie, la ieșirea înspre Petrești. Potrivit estimărilor, lucrările vor continua în această zonă până săptămâna viitoare. Pe străzile pietruite vor fi turnate două straturi de asfalt, un strat de bază, cu o grosime de 6 cm, iar apoi un strat de uzură gros de 4 cm. De asemenea, pe ambele părți ale straturilor de asfalt vor fi amenajate acostamente de câte o jumătate de metru